عوامل سرد کننده روابط جنسی

روابط جنسی زن و مرد باید گرم و محبت آمیز وهمراه با عشق دو طرفه باشد تا هر دو لذت بیشتری ببرند و بچه ها نیز از گرمی روابط رفتاری والدین خود مستفیذ گردند . اگر روابط جنسی زن و شوهر گرم و عاشقانه نباشد روی رفتارهای عادی هر دو نفر تاثیر می گذارد و نه تنها لذت کمتری از زندگی می برند بلکه روی بچه ها نیز تاثیر منفی می گذارد .

بخاطر اهمیت این موضوع در صدد برآمدم که نکاتی را به هر دو طرف گوشزد کنم که چنانچه اگر رفتار اشتباهی داشتند که موجب سردی روابط می شد و از آن غافل بودند اصلاح کنند تا رابطۀ جنسی گرمتر شود و لذت بیشتری عائدشان شود . عوامل سرد کننده را برای زن و مرد جداگانه متذکر می شویم.

آنچه در این مطلب میخوانید

سرد کننده های روابط جنسی مردانه

رفتارهای زیر را چنانچه شما ( مرد خانه ) دارید سریعا در اصلاح و برطرف کردن آن بکوشید .

عباراتی که مرد در مقابل زن باید سعی کند تکرار کند

دلیل سرد شدن زنان در رابطه جنسی

دانستن عوامل سرد کنندۀ جنسی و برطرف کردن آنها به تحکیم روابط زناشوئی و بدنبال ان استحکام بنیاد خانواده کمک فراوان می کند .

مردها بدلیل داشتن روحیه ی مردانگی ، ذاتاً تمایل دارند که فرمانده و رئیس خانواده باشند . البته قدرت و فرمانده بودن بمعنای دیکتاتوری و پدرسالاری نیست ، بلکه به این معنی است که در روابطش با زن ، هم احساس بزرگی و مدیریت کند وهم کانون خانواده سرشار از محبت و عواطف انسانی باشد .

به بیان دیگرزن باید طوری رفتار کند که مرد احساس بزرگی ، وقار، ابهت ، ریاست و احترام کند و مرد طوری رفتار کند که زن احساس امنیت در کنار رئیس خانواده داشته باشد .

رفتارهایی که بعضی زنان دارند که موجب سردی روابط جنسی می شود

  1. تعدادی از زنها به زیبائی خود خیلی می نازند و مدام به ظاهر و قیافۀ خود می رسند ، و در تختخواب نیز بجای آماده شدن برای سکس و دادن عشق متقابل ، بازهم بظاهر خود ور می روند . اینگونه زنها در زندگی روزانه نیز، هم از انجام کارهای خانه داری وبچه داری عقب می مانند و هم بمرور زمان محبت و توجّه شوهر را از دست می دهند .
  2. زنهایی هستند که کم عاطفه یا می توان گفت بی عاطفه اند و هیچ کوششی هم نمی کنند که شوهر خود را دوست بدارند و به اعضاء خانواده محبت کنند .
  3. زنهایی که بیش از حد به وضعیت مالی خود ، پدر یا شوهرشان می نازند و مدام در بارۀ ثروت و اقتصاد و دارائی صحبت می کنند . اینها گوئی فراموش کرده اند که شوهر به محبت و غذا ، و بچه ها مواظبت و تربیت و نگهداری می خواهند .
  4. زنهایی که در تختخواب از نامزد قبلی یا شوهر قبلی صحبت می کنند ، و اگر از دوست پسر قبلی هم بخواهند حرفی بزنند ، می گویند یکی از دوستام با شوهرش اینجوری رابطه برقرار می کرد .
  5. زنهایی که لباس زیر کهنه یا کثیف دارند و یا بعلت دیر حمام رفتن بدنشان بوی عرق می دهد ، یا موهای ناحیۀ تناسلی شان همیشه بلند است .
  6. خانمهایی که مثل مرده در رختخواب دراز می کشند و عکس العملی نشان نمی دهند ، منتظر می مانند تا شوهر کارش را انجام دهد و بخوابد . این قبیل زنان منتظر باشند که بزودی شوهرشان با زن دیگری آشنا شود .
  7. زنهایی که مثل مرده نیستند ولی فعال هم نیستند و تمام تلاش برای به ارگاسم رسیدن را بعهدۀ شوهر می گذارند . درصورتیکه برای به ارگاسم رسیدن به معاشقه و تحریک جنسی دو جانبه نیاز می باشد .
  8. زنهایی که هنگام سکس این عبارات را زیاد تکرار می کنند و انگار که از سکس خوششان نمی آید . آخ ، یواشتر ، درد میاد ، یه ذره یواشتر ، همش بفکر خودتی ، اینجوری بکن ، این جوری نکن ، نمی فهمی چیکار باید بکنی !؟ ولش کن ، اصلا نمی خوام ، پدرمو درآوردی ؟! یالا تمومش کن ، و در پایان کار میگن ، خدا را شکر که تموم شد .
  9. زنهایی که هیچ وقت پیشنهاد سکس به شوهر نمی دهند . آگاه باشید که مردها دوست دارند هرچند مدت ، یک بار نیز زن برای سکس پیشگام شود .
  10. تسلیم محض بودن یا وابستگی زیاد به همسر ، طوریکه تمام ریزه کاریها ی سکس بمیل و خواستۀ مرد باشد . این رفتار نیز اشتباه است و حق هر زنیست که از شوهرش بخواهد که مثلا بگوید این طورماساژم بده یا اینجایم راببوسی بیشتر تحریک می شوم . وتصوّر نکنید که شوهر فکر می کند شما بی حیا شده ای . بلکه برعکس خوشش هم میآید که شما درخواستی ازش کرده ای .
  11. بیش از حد جدی بودن زن هم ، یکی دیگر از نکات منفی زنهاست . خنده و شوخ طبعی بخشی از زیبائی زن است . مردها نسبت به زنانی که جدی هستند سرد می شوند .

دانستنی های رابطه جنسی

  1. در مورد روابط جنسی قبلی با همسرتان صحبت نکنید .
  2. از بدن همسرتان انتقاد نکنید . خیلی اشتباه است که مثلا بگوئید اگر لاغرتر بودی یا قدت بلندتر بود زیباتر بودی .
  3. در مورد مشکلات روزمره در تختخواب صحبت نکنید . این کار باعث می شود که فضای منفی اتاق خواب روی روابط زناشوئی تاثیر منی بگذارد .
  4. در مورد رسیدن به ارگاسم عجله نداشته باشید . مخصوصا اگر برای اولین بار با این شخص می خواهید نزدیکی کنید ، احتمال بیشتری وجود دارد که به ارگاسم نرسید .
  5. در رابطه جنسی صادق باشید ، و آنرا با فریب به پایان نرسانید .
  6. تمایلات و خواسته های جنسی تان را با بیانی سازنده و ملایم به همسرتان بگوئید . همسرتان از شنیدن آن ناراحت نمی شود . مثلا بگوئید من از اینکار لذت می برم . همسرتان اگر شما را دوست داشته باشد به خواستۀ شما احترام می گذارد .
  7. هنگام رابطه جنسی الفاظ زشت ورکیک بکار نبرید .
  8. به نوع ارتباط جنسی خود تنوع دهید تا از حالت یکنواختی خارج گردد و لذت بیشتری ببرید .
  9. دقت کنید ببینید نیاز جنسی همسرتان چیست و سعی کنید آنرا برآورده کنید .
    10. - حداقل روزی یکبار همسرتان را در آغوش بگیرید و بهش بگوئید دوستش دارید و به وجودش افتخار می کنید ،اینکار بظاهر ساده موجب احساس آرامش وافزایش اعتماد به نفس شده ، سطح هورمونهای مفید مغز ( اوکسی توسین ) را زیاد می کند که این هورمون موجب ایجاد نشاط و رضایتمندی می گردد .

حالا با مطالعۀ مطلب بالا بهتر می دانید که اشتباهات شما در رابطۀ جنسی چی بوده وچگونه برای رفع آن باید بکوشید .

دکتر عنایت الله ایزدی در اصفهان متخصص اورولوژی ، تشخیص و درمان ناباروری مردان اعمالی نظیر بارداری با اسپرم اهدایی ، IUI ، فریز اسپرم را با درصد موفقیت بالا و تجربه چندین سال رضایت مندی بیمارانشان انجام می دهند .


آدرس : اصفهان ، خ شمس آبادی ، روبروی بیمارستان سینا ، اول کوچه 32
تلفن : 32363136 (031) - 09131000345درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام مستعار یا واقعی :
تلفن :
ایمیل (اختیاری) :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به درمان ناباروری و اسپرم اهدایی را در بخش مقالات بخوانید

سندروم کلاین فلتر مردانی با کروموزوم ایکس اضافهسندروم کلاین فلتر مردانی با کروموزوم ایکس اضافه

سندرم کلاین فلتر یکی از شایع‌ ترین اختلال کروموزومی و ژنتیکی در مردان می باشد که منجر به صفر شدن اسپرم‌ ها می‌ گردد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

آیا استرس و اضطراب باعث ناباروری مردان می شودآیا استرس و اضطراب باعث ناباروری مردان می شود

تاثیر استرس بر فرآیند باروری در مردان ، رقابت هورمون کورتیزول با هورمون های تستسترون ، استروژن ، و پروژسترون همان هورمون اصلی تولید مثل مرد می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

آیا شیمی درمانی و سرطان باعث ناباروری مردان میشودآیا شیمی درمانی و سرطان باعث ناباروری مردان میشود

سرطان با ناباروری مردان ، ارتباط مستقیم دارد ، و با عملکرد دستگاه تناسلی و مواردی که در این مقاله به آن اشاره شده است بستگی دارد . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19