راههای افزایش شانس بارداری

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر می خواهید شانس باردارشدنتان زیاد تر شود

1- اگر خانم هستید قبل از 35 سالگی اقدام به بارداری کنید . اگر شرایطتان ( با دلیل منطقی ومحکم ) طوریست که نمی توانید قبل از 35 سالگی باردار شوید ، باید تخمک های خود را فریز کنید تا بعد از آن استفاده شود زیرا تخمکهای زنی که بیش از 35 سال سن دارد کیفیت ضعیفی پیدا می کند .
2- رژیم غذائی مناسب داشته باشید . آب کافی بنوشید .مصرف نسکافه ، قهوه ، چای پررنگ و الکل را کنار بگذارید .
3- سیگار وقلیان و مواد مخدر و روان گردان را ترک کنید و از جاهایی که هوا ناسالم است ( ترافیک سنگین ، خصوصا اتومبیلهای گازوئیل سوز ) عبور نکنید
4- تغییر نگرش در زندگی ایجاد کنید ، سعی کنید افکار مثبت به ذهن خود راه دهید و روی آنها تمرکز کنید و افکار منفی را دور بریزید .
5- راه هایی برای کاهش استرس پیدا کنید ، استرس موجب جلوگیری از تاثیر هورمونهای مفیدِ بارداری روی دستگاه تناسلی خانم ها می شود .
تعدادی از روشهای کاهش استرس عبارتند از : پیاده روی ، ورزش ، یوگا ، گفت و شنود با افرادی که دوستشان دارید .
6- در زمان مناسب ( ایام تخمک گذاری ) نزدیکی داشته باشید . در هر چرخۀ سیکل ماهانه فقط یکبار تخمک گذاری صورت می گیرد . بهتر است زمان تخمک گذاری خود را بطور تقریبی محاسبه کنید و دراین ایام چند بار نزدیکی داشته باشید .
اگر قبل از تخمک گذاری حداقل یکبار نزدیکی داشته باشید ، هنگامی که تخمک آزاد می شود با تعدادقابل توجهی اسپرم در لوله ی رحمی مواجه می شود و شانس لقاح بالا می رود . بالا نگهداشتن پاها بعد از نزدیکی تاثیری روی بالا رفتن اسپرم به سمت رحم ندارد ولی 15-30 دقیقه دراز کشیدن شاید تاثیر مفید داشته باشد .
7- مکمل ها و داروهایی را که پزشکتان تجویز کرده طبق دستور مصرف کنید . مکملهای مناسب عبارتند از : کوآنزیم کیوتن ،جوانۀ گندم ، بادام زمینی ، سبزیجات و میوه جات ارگانیک ، ویتامینهای ئی و سی و دی ، ومصرف روی و منیزیوم و سلنیوم و امگا3 .
8- اگر شرایطتان طوریست که قبل از 35 سالگی نمی توانید ازدواج کنید یا ازدواج کرده اید ولی بدلائل مختلف نمی خواهید بچه دار شوید ، چون بعد از 35 سالگی تخمکهای خانمها شروع به ضعیف شدن می شود ، صلاح است که تخمکهای خود را فریز کنید تا سالهای بعد از این تخمکها به روش آی وی اف استفاده کنید .
9- اگر ورزشکار حرفه ای هستید و تمرینات سنگین انجام می دهید ، هنگامی که تصمیم به بارداری دارید تمیرینات را ترک کنید و به انجام نرمش و ورزشهای سبک بسنده کنید .
10- چنانچه اضافه وزن دارید خیلی معقول تحت نظر پزشک تغذیه وزنتان را متعادل کنید تا احتمال بارداریتان زیادتر شود ، و هنگام حاملگی هم کمتر دچار مشکل شوید .
روش اسپرم اهدایی

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله اسپرم اهدایی را دیدن فرمایید

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم ؟

چنانچه یکی از مشکلات زیر رادارید ، توصیه می شود با پشتکار به پزشک مراجعه کنید و دستورات پزشکتان را دقیق اجرا کنید .

1- اگر سن شما کمتر از 35 سال است و یک سال از ازدواجتان گذشته و باردار نشده اید .
2- اگر سن شما بیش از 35 سال است و شش ماه از ازدواجتان گذشته و باردار نشده اید .
3- اگر پریودتان نامنظم است .
4- اگر دوبار حاملگی منجر به سقط داشته اید .
5- اگر سابقۀ بیماری مقاربتی دارید .
6- اگر در فامیل درجه یک یائسگی زودرس وجود دارد .
7- اگر در سن 40 سالگی در حال ازدواج هستید ، قبل از ازدواج مراجعه کنید .
8- اگر قبلا درمان کانسر داشته اید .
خوشایندترین لذت دنیا اینست که نوزاد خود را درحالیکه در بغل گرفته اید ، شیرش دهید ، ببوسید و نوازشش کنید . امیدوارم بزودی این لذّت نصیبتان شود .

روشهای افزایش باروری در مردان

1- اگر یکسال از ازدواجتان گذشته و دارای صفات ثانویه جنسی طبیعی هستید و بیضه های نرمالی هم دارید وخانم هنوز باردار نشده آزمایش اسپرم انجام دهید .
2- اگر بیضه هایتان کوچکتر از طبیعی است یا صفات ثانویه جنسی شما کاملا نرمال نیست ( ریش و سبیل کم دارید ، یا صدایتان کاملا مردانه نیست ) در همان ماه های اول ازدواج ، تحت نظر پزشک ارولژیست آزمایش اسپرم و سایر پیگیریهای لازم را انجام دهید . اشتباه است که بخواهید شش ماه صبر کنید و بعد اقدام کنید . حتی اگر تصمیم دارید تا چند سال هم جلوگیری از بارداری داشته باشید باز هم زود باید به پزشک مراجعه کنید . چون ممکن است چندین سال طول بکشد تا نتیجۀ درمان عایدتان شود .
3- اگر یک یا هر دو بیضه تان در شکم قرارگرفته و پائین نیامده است ، منتظر نمانید و همان اوائل زندگی یا حتی قبل از ازدواجتان به پزشک اورولوژیست مراجعه کنید .
4- اگر بیضه های شما تقارن ندارد و یکی از دیگری بزرگتراست یا سفتی آنها متفاوت است یا بنظر می رسد تودۀ اضافه ای درون یک از آنهاست و یا در کنار بیضه توده یا رگهای اضافه ای وجود دارد به پزشک ارولژیست مراجعه کنید .
5- اگر تعداد دفعات نزدیکی شما کمتر از دو بار در هفته است ، یا سفتی آلت شما هنگام نزدیکی کمتر از نرمال است و یا به هر دلیل قادر به دخول نیستید و یا دفع به موقع منی ندارید ، یا منی شما غیر عادی ( حجم کمتر از دو میلی لیتریا شل بودن و آبکی بودن آن ) است نیز به پزشک ارولژیست مراجعه کنید .
6- اگر سوراخ مجرای ادرارتان بجای اینکه نوک آلت قرارداشته باشد در محل دیگر مثل زیر تنۀ آلت قرار دارد تا یکسال منتظر نمانید ببینید خانم باردار می شود یا خیر و سپس اقدام کنید بلکه هر چه زودتر و ترجیحاٌ قبل از ازدواج به پزشک ارولژیست مراجعه کنید .
7- اگر می خواهید اسپرمهای سالم و با کیفیتی داشته باشید روح و روانتان باید در آرامش باشد، از درگیری با دیگران پرهیز کنید . به سلامت جسمی و روانی خود اهمیت داده ، خواب کافی داشته باشید وبدور از استرس زندگی کنید .
8- شرط دیگر داشتن اسپرم نرمال و با کیفیت این است که فعالیت جسمی منظم و کافی داشته باشید . از تنبلی و پرخوری دوری کنید . چنانچه اضافه وزن دارید با رعایت رژیم غذائی مناسب و ورزش منظّم تناسب اندام پیدا کنید .
9- مصرف دخانیات و الکل ومشروب را کنار گذاشته و سرگرمیهای مفرّح وسالم را جایگزین آن کنید .
10- در رژیم غذائیتان سعی کنید از مصرف فست فود و شیرینهای موجود در شیرینی فروشیها ونوشابه و چای پررنگ استفاده نشود و بجای آنها جوانۀ غلات و ویتامینها و مکملها ی سالم استفاده شود . مصرف سلنیوم ، منیزیوم ، زینک ( روی ) ، لیکوپن ،ویتامین سی و ئی هم مفید است .
غذاهای حاوی روی عبارتست از : لوبیا سفید ، عدس ، زرده تخم مرغ ، تخم کدو ، جوانه گندم و جودوسر .
غذاهای حاوی منیزیوم عبارتست از: شکلات تلخ ، آواکادو ، ماهی سالمون و اسفناج و انواع کلم .

دکتر عنایت الله ایزدی در اصفهان متخصص اورولوژی ، تشخیص و درمان ناباروری مردان اعمالی نظیر بارداری با اسپرم اهدایی ، IUI ، فریز اسپرم را با درصد موفقیت بالا و تجربه چندین سال رضایت مندی بیمارانشان انجام می دهند .


آدرس : اصفهان ، خ شمس آبادی ، روبروی بیمارستان سینا ، اول کوچه 32
تلفن : 32363136 (031) - 09131000345نظرات کاربران درباره این مطلب :مهوش از کرمانشاه [ 1402-04-02 ]

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر و همسر محترمشان : امیدوارم که آقای دکتر همیشه سالم وسلامت و درپناه خداوند در خدمت به مراجعین باشند . من بعداز هشت سال نازایی و سه بار کاشت جنین و بی نتیجه شدن آن ، با اولین تزریق پیش آقای دکتر و خانمشان ، باردار شدم . از خوشحالی سر از پا نمی شناسم . تازه الان هم فهمیدم که دوقلوهستند . سپاسگزارم جناب دکترایزدی . الهی سالهای سال زنده و سالم باشید تا بتونید آرزوی عدۀ بیشتری مثل ما را برآورده کنید .

علی اصغر [ 1402-03-04 ]

باسلام تشکرمن باراول تزریق باردارشدم خداوندبرام حفظش کنه

نفس [ 1402-03-02 ]

با سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر ایزدی و پرسنل محترم مطب : من بار ششم آی یو ای با اسپرم اهدایی تست بارداریم مثبت شد . بسیار خوشحال و مسرور شدیم . ممنون از همگی شما از جمله اهداکنندۀ ناشناس اسپرمم .

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام مستعار یا واقعی :
تلفن :
ایمیل (اختیاری) :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به درمان ناباروری و اسپرم اهدایی را در بخش مقالات بخوانید

عفونت بیضه یا اپیدیدیمیت؛ علل و درمان آنعفونت بیضه یا اپیدیدیمیت؛ علل و درمان آن

ورم بیضه در برخی مواقع دارای درد بوده و گاهی نیز هیچ‌گونه دردی به همراه ندارد . اگر ورم بیضه همراه با درد باشد حتما باید رسیدگی پزشکی شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-21

بارداری با جنین اهدایی؛ درصد موفقیت، مزایا و معایببارداری با جنین اهدایی؛ درصد موفقیت، مزایا و معایب

زوج هایی که به علت مشکلات باروری قادر به بچه دار شدن نیستند،‌ می توانند لذت باردار شدن و به دنیا آوردن کودک را با جنین اهدایی تجربه کنند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13

سندروم کلاین فلتر مردانی با کروموزوم ایکس اضافهسندروم کلاین فلتر مردانی با کروموزوم ایکس اضافه

سندرم کلاین فلتر یکی از شایع‌ ترین اختلال کروموزومی و ژنتیکی در مردان می باشد که منجر به صفر شدن اسپرم‌ ها می‌ گردد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02