شب زفاف - ازالۀ بکارت - پاره شدن پرده بکارت

کلمۀ زفاف در عربی به معنای هدیه دادن است ، و در اینجا ، منظورهدیه دادن بکارت عروس به داماد است . ازدواج یکی از رسوم پایدار در تمام دنیاست که باعث تحکیم بنیاد خانواده و حفظ بقاء نسل می شود که با شب زفاف شروع می شود .
اگر آلت تناسلی مرد یا وسیلۀ دیگری که به اندازۀ آلت باشد برای اولین بار بداخل مهبل ( واژن ) دست نخوردۀ دختر باکره ای وارد شود ، در سر راه خود پردۀ بکارت را پاره می کند ، که به این رویداد ازالۀ بکارت گفته می شود .
پردۀ بکارت بشکل پردۀ نازکیست که سوراخی در وسط برای خروج خون قاعدگی دارد . اندازۀ این سوراخ در حدّی است که در 50% دختران کاملا بالغ( بالای 18 سال ) اگر انگشت کوچک دستی که ناخن بلند نداشته باشد ، وارد شود ، پرده پاره نمی شود ، ولی بکارت اکثریت دخترها با وارد کردن وسیله یا آلتی که بکلفتی انگشت شست باشد پاره می شود .
بنابرین اگر آلت دامادی قطر کافی نداشته باشد ( باریک باشد قطرش کمتر از دو سانت باشد ) 20 تا 30 در صد بکارتها را پاره نمی کند ، و به اشتباه ممکن است تهمت عدم باکرگی به دختر وارد شود . در صورتیکه همین دختر با ورود آلتی با سایز معمولی ( قطر 5/2 تا 3 سانت ) خونریزی پیدا می کند .
نخستین نزدیکی در نیمی ازدختران با درد مختصر همراه است و در 20% خانمها بدون درد است .در 20% دیگر همراه با درد قابل توجه و در 10% باقیماندۀ دختران با درد شدید همراه است .

آنچه در این مطلب میخوانید

علت درد ازالۀ بکارت

1- بد داخل کردن آلت ( فشار وارد کردن آلت با زاویه نامناسب )
2- جمع و منقبض شدن عضلات رانها و مهبل بدلیل ترس و وحشت ، که باعث می شود درد مختصر تبدیل به دردی شدید شود .
3- ضخامت و مقاومت و غیرقابل ارتجاع بودن بکارت ، در اکثر موارد پردۀ بکارت شبیه بادکنک تا حدّی قابل اتساع و ارتجاع است و اتساع ازحدی که گذشت پاره می شود ، در عدۀ کمی از خانمها ، ضخامت پرده چون چند برابر بقیهِ ی خانمهاست به این سادگی پاره نمی شود و با درد و ناراحتی بیشتری همراه است .
4- بدون مقدمه ( بدون هم آغوشی و تحریک جنسی ) دخول انجام دادن نیز با درد بیشتری همراه است . زیرا تحریک جنسی هم آستانۀ تحمل درد را بالا می برد و هم ترشحات واژن موجب روانکاری و کاهش اصطکاک آلت در واژن می شود .
لازمست بدانید که علت دردِ اولین آمیزش جنسی ، بیشتربخاطر متسع شدن واژن می باشد تا پاره شدن خود بکارت . بنابراین اگر شب اول ، بکارت پاره شد ولی دخول کامل انجام نشد ، منتظر درد ناشی از اتساع واژن در شبهای بعد باشید .
مقدار خونی که با پاره شدن بکارت جاری می شود معمولا کم است و هر چه سن عروس بیشتر باشد مقدار خون کمتر است . گهگاه بویژه در دختران بالاتر از 30-35 ساله اصلا خون ریزی ایجاد نمی شود .
پارگیهای حاصل از ازالۀ بکارت پس از چند روز تا یک هفته بکلی ترمیم می گردد ، و اگر روزهای بعد باز هم آمیزش جنسی انجام شود ممکن است مجددا اندکی خون جاری شود ، ولی پس از 1-2 هفته با وجود آمیزشهای مکرّر لبه های پاره شدۀ بکارت ترمیم کامل پیدا می کند و خونریزی برای همیشه بند می آید .

توجّه به مسائل روحی روانی عروس

لازمست که ابتدا داماد عروس را در آغوش گرفته ببوسد و و بگوید چقدر زیباست و او را خیلی دوست دارد . با صبر و حوصله او را نوازش کنید و دستهایش گرفته نوازش کنید و ببوسید . کم کم با حوصله و بدون عجله بازوان و شانه ها و گردنش را نوازش کرد و ببوسید وبطور مکرر صحبتهای محبت آمیز و عاشقانه بکنید .
اگر خسته اید یا عرق کرده اید ، یا دوش بگیرید و مسواک بزنید وازعطرهم استفاده کنید و یا ازالۀ بکارت را به روز یا شب بعد موکول کنید . پیش نوازی و محبت و عجله نکردن سر لوحۀ کارتان باشد .
یادتان باشد شب زفاف شبی به یاد ماندنی و خاطره انگیزاست . عروس و داماد و اطرافیان نزدیک باید طوری برنامه ریزی کنند که عروس و داماد از این شب خاطره ای خوش ورویایی وزیبا داشته باشند .
از قبل ترتیبی دهید که نوراتاق مناسب باشد و لباس زیر جذّابی داشته باشید . احترام و توجه به خواسته طرف مقابل داشته باشید . اگر قصد جلوگیری دارید کاندوم داشته باشید .

رویداد هایی که ممکن است خاطرۀ خوش شب زفاف را از بین ببرد

1- داماد توجّه داشته باشد که عدم خونریزی پس از دخول بمعنای داشتن حتمی رابطۀ جنسی قبلی نیست . ممکن است دلیل عدم خونریزی قابل ارتجاع ( قابلیت کشش و اتساع ) بودن بیش از حد بکارت عروس باشد . بنابرین داماد توجه داشته باشد که پیش داوری اشتباه نکند .
در این حالت جهت اطمینان خاطر پیدا کردن از وضعیت بکارت ، بدون اینکه به کسی حرفی بزنید ، روز بعد دونفری می توانید به متخصص زنان یا خانم دکترهای پزشک قانونی مراجعه کنید .
2- اگر فامیل گفتند که ما منتظریم دستمال خونی را تحویل بگیریم که به مادر داماد نشان دهیم ، بهیچ وجه قبول نکنید . بگوئید این رسمها قدیمی است و ما قبول نداریم . زیرا ممکن است داماد بر اثر خستگی و اضطراب ، آن شب نعوظ کافی پیدا نکند که ازالۀ بکارت کند ویا عروس بر اثر ترس زیاد همکاری لازم را نتواند بکند .
اینطور مسائل فقط باید بین عروس و داماد باقی ماند ، نه اینکه اطرافیان نیز پی به موضوع ببرند و منتظر بمانند ببینند چه موقع ازالۀ بکارت انجام می شود ، چون اینگونه رویدادها باعث ایجاد اضطراب در عروس و داماد می شود ، باید اینگونه رسوم غلط قدیمی کنار گذاشته شود .
3- اگرعروس خردسال بود و یا بالغ کامل بود ولی ترس و وحشت زیادی از پاره شدن بکارت داشت بهتر است که ازالۀ بکارت با چند روز تاخیر انجام شود و در این مدت عروس و داماد معاشقه و نزدیکی بدون دخول داشته باشند تا عروس با آمادگی بیشتری پذیرش انجام اینکار را پیدا کند .
در این حالت مشورت با پزشک زنان یا سکسولژیست اغلب مفید و گره گشاست . چنانچه صلاح دانستید داماد می تواند ابتدا با انگشت دخول انجام دهد تا عروس بفهمد که درد چندانی ندارد و بعد اقدام به دخول آلت کند .
بنابراین متوجه شدید که هر سه حالت فوق را که می تواند از شب زفاف خاطره ای بد بجا گذارد ، میتوان با انجام اقداماتی درست و بجا مدیریت کرد و نگذاریم خاطرۀ بدی در ذهنمان باقی گذاشته شود .

بهترین پوزیشن اولین نزدیکی

برای اولین دخول بهترین وضعیت نزدیکی ، روش قراردادی ( رایج ) است ، که زن طاق باز می خوابد و پاهایش را باز می کند وزانوهایش زاویه 90 درجه داشته باشد . مرد در بین دوپای دختر روی زانوها می نشیند . بهتر است که عروس با گذاشتن چند پتو یا بالش در زیر کمر و باسن خود ، لگن خود را 10-20 سانت بالاتر بیاورد تا داماد تسلط بیشتری روی واژن داشته باشد وبتواند حرکات رفت و برگشتی ومیزان دخول را کنترل کند .
لازمست که داماد بداند که اگر دستگاه تناسلی دختر را بصورت شکافی بطول3-4 سانت ببینیم ، باید آلت را در نیمۀ پائینی آن ( نیمه ای که به مقعد نزدیکتر است ) وارد کنید . نیمۀ بالائی واژن مجرای ادرار و کلیتوریس قرار دارد .
چنانچه بهر دلیل ( ترس یا اختلال هورمونی یا عدم معاشقه ) واژن مرطوب نشده بود ، لازمست که از ژل یا آب دهان برای لغزنده شدن واژن استفاده شود .

اگر اولین نزدیکی با درد قابل توجّه همراه بود ، آیا باید تا مدتی از نزدیکی خودداری شود؟

عملا دیده شده که اگربین آمیزش جنسی اول و آمیزشهای بعدی فاصله انداخته شود ، سبب می گردد که نزدیکیهای بعدی نیز برای دختر با رعب و وحشت همراه باشد ، درصورتی که اگر فاصلۀ چندانی بین اولین مقاربت با مقاربتهای نباشد ، دختر زودتر به مقاربتهای مکرر عادت می کند و بزودی این کار برایش لذتبخش می شود ، و به این باور میرسد که ازالۀ بکارت مثل سوراخ کردن گوش است . هرکسی می خواهد از زیبائی گوشواره در گوش داشتن ، لذت ببرد ، باید درد سوراخ کردن گوش را هم تحمل کند.
چنانچه شما عروس خانم خواستید نزدیکیهای بعدی با درد کمتری همراه باشد ، نظر به اینکه اتساع واژن نیز مقداری درد دارد ، باید ترتیبی دهید که در آمیزشهای چند دفعۀ بعدی ، آلت تا آخرش وارد واژن نشود ، برای رسیدن به این هدف بلا فاصله پس از دخول ، دختر باید پاهایش را دراز کند و بهم بچسباند طوریکه پاهای مرد در طرفین پاهای زن قرار گیرد تا بیش از نصف آلت نتواند وارد واژن شود .
برای کاستن از درد نخستین مقاربت می توان ازکِرِم یا ژل بیحس کننده ( لیدوکائین ) هم استفاده کرد ، ولی معمولا نیازی به مالیدن این ژل نیست .

پاره کردن مصنوعی بکارت

در گذشته در بعضی طوائف رسم براین بود که بکارت دختر را در حضور داماد و یکی از خانمهای فامیل داماد ( مادر یا خواهرش ) با انگشت یا وسیله ای شبیه انگشت پاره می کردند و داماد خون حاصل از باکرگی عروس را می دید . امروزه این رسم قدیمی و غلط ورافتاده است .
ولی کمتر از 5% موارد بعللی ( مثل ضخیم و سفت بودن بکارت ، ترس شدید عروس از اولین نزدیکی ، وناتوانائیهای موقت و اضطرابی داماد ) ناچار می شوند که ازالۀ بکارت توسط پزشک یا غیر پزشک با یا بدون بیحسی انجام شود .
یکی از روشهایی که عروس وداماد با توافق همدیگر بعد از گرفتن مشاوره از پزشک می توانند انجام دهند ، اینست که عروس خودش ابتدا با انگشت تمیز شدۀ خودش یا انگشت داماد ، وبعد با دو انگشت و سپس با سه انگشت بکارت را پاره و واژن را متسع کنند . اگر اینکار در حمام و در تماس با آب گرم انجام شود با سهولت بیشتری انجام می شود .

دکتر عنایت الله ایزدی در اصفهان متخصص اورولوژی ، تشخیص و درمان ناباروری مردان اعمالی نظیر بارداری با اسپرم اهدایی ، IUI ، فریز اسپرم را با درصد موفقیت بالا و تجربه چندین سال رضایت مندی بیمارانشان انجام می دهند .


آدرس : اصفهان ، خ شمس آبادی ، روبروی بیمارستان سینا ، اول کوچه 32
تلفن : 32363136 (031) - 09131000345نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام مستعار یا واقعی :
تلفن :
ایمیل (اختیاری) :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به درمان ناباروری و اسپرم اهدایی را در بخش مقالات بخوانید

عفونت بیضه یا اپیدیدیمیت؛ علل و درمان آنعفونت بیضه یا اپیدیدیمیت؛ علل و درمان آن

ورم بیضه در برخی مواقع دارای درد بوده و گاهی نیز هیچ‌گونه دردی به همراه ندارد . اگر ورم بیضه همراه با درد باشد حتما باید رسیدگی پزشکی شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-21

بارداری با جنین اهدایی؛ درصد موفقیت، مزایا و معایببارداری با جنین اهدایی؛ درصد موفقیت، مزایا و معایب

زوج هایی که به علت مشکلات باروری قادر به بچه دار شدن نیستند،‌ می توانند لذت باردار شدن و به دنیا آوردن کودک را با جنین اهدایی تجربه کنند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13

اضافه وزن چه تاثیری در بارداری دارد؟اضافه وزن چه تاثیری در بارداری دارد؟

چاقی از مشکلاتی است که برخی از افراد به آن دچار هستند. در واقع تاثیر چاقی بر باروری زنان و مردان بالا بوده یکی از دلایل عمده ناباروری است. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06