ارگاسم یا ارضا شدن زنان ( اوج لذت جنسی )

ارگاسم به مرحله ای از مقاربت گفته می شود که زن به اوج لذت جنسی می رسد . دراین مرحله از مقاربت که کمتر از 15 ثانیه طول می کشد ، زن دچار نوعی هیجان جنسی خوش آیند و نشاط آور می شود و بدنبال آن نوعی آرامش روحی روانی لذتبخش پیدا می کند که تاثیر آن بر سلامتی کاهش استرس وپیشگیری از افسردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد و دلیل آن آزاد شدن بعضی هورمونهای مفید آرامبخش ( اوکسی توسین ) است .
ابتدا خلاصه ای از چهار مرحلۀ نزدیکی را شرح می دهیم و سپس به تفصیل در مورد ارگاسم صحبت می کنیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

مقاربت برای زن چهار مرحله دارد

1- زمان تحریک یا انگیزش که از چند دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و جریان خون نواحی تناسلی شروع به افزایش می کند و سینه ها شروع به بزرگ شدن می کند .
2- مرحلۀ تدوام برانگیختگی جنسی ( مرحلۀ آستانه ) است که ضربان نبض و فشار خون زیاد می شود ، و با افزایش جریان خون ناحیۀ تناسلی ، رحم و کلیتوریس بزرگتر می شوند و بر اثر پر خونی دیوارۀ واژن ، یک سوم بیرونی واژن تنگ می شود .
در این مرحله اندازۀ پستانها حدود 20% بزرگ می شود و اغلب اوقات نوک پستانها نیز سفت می شود . تحریک پستان موقع نزدیکی ممکن است بدنبال لمس و ماساژ شوهر صورت گیرد و ممکن است بدون لمس هم تحریک و بزرگ شود . میزان حساسیت پستان زنها متفاوت است و در برخی زنان آنچنان بشدت تحریک پذیراست که ماساژ و لمس و بوسیدن آن بدون نزدیکی ، زن را به اوج لذت جنسی می رساند .
در این مرحله لبهای کوچک و کلیتوریس نیز افزایش سایز پیدا می کند . از مخاط واژن نیز مایع آبکی و لغزنده ترشح می شود . حرکات تنفسی سریع و نامنظم و پوست گرم و سرخ می شود ، مردمکها گشاد و روی پوست هم دانه های سرخرنگ پیدا می شود . اگر زن به ارگاسم برسد این دانه ها سریعا فرو کش می کند و اگر نرسد بکندی از بین می روند .
3- اوج لذت جنسی ( ارگاسم ) که مفصّل توضیح داده می شود .
4- مرحلۀ تحلیل یا پس رفت ( فروکش کردن ) که منجر به آرامش و رضایت می شود که در این مرحله نبض و فشار خون بتدریج پائین می آید و بدن آرام و سست می شود و اغلب با تعریق همراه است .
حدود نصف نزدیکیهای زنان فقط تا مرحلۀ دوم پیش می رود و به ارگاسم نمی رسد .

ارگاسم ( اوج لذت جنسی زنان )

هنگام نزدیکی با ورود آلت بداخل واژن و انجام حرکات رفت و برگشتی آلت ، مخاط واژن و کلیتوریس و لبهای کوچک تحریک می شود .
فشار ناشی از وزن بدن مرد روی بدن زن با عث می شود که تماس بدنی دو نفر بمیزان حداکثر باشد و زن احساس تصاحب شوهر ، مورد پرستش بودن ، لذت بخشیدن ومغلوب شدن مقابل شوهر می کند و باشنیدن صداهای عشق آفرین شوهرو تماشای علائم هیجانی در شوهروبه ارگاسم رسیدن شوهر غرق در لذت شده ، خودش نیز وارد فاز ارگاسم می شود .
هنگام ارگاسم ، طوفانی از لذت جنسی بر پیکر زن وزیدن می گیرد . فشار خون ونبض افزایش پیدا میکند و تنفس نامنظم و صدادار می شود . افزایش جریان خون صورت و گوشها و چشمها موجب برافروختگی وسرخ شدن صورت می شود .
در عضلات کف لگن و اطراف واژن و مقعد انقباضاتی ایجاد می شود که بیشتر بصورت انقباض ثابت و خفیف است و گاهی بصورت انقباضات ریتمیک است واغلب حدود 10 انقباض است که هر یک حدود یک ثانیه طول می کشد .
این انقباضات موجب تنگ شدن یک سوم خارجی واژن می شود و بر آلت مرد فشار می آورد و گوئی که واژن می خواهد آلت را بمکد یاببلعد . این انقباضات در عضلات دستها و پا ها و گردن و شانه هابشکل پیچ وتاب خوردن بدن ، بصورت نیمه اردی رخ می دهد .
بعضی زنان در این هنگام عبارات خاصی را تکرار می کنند و گوش و چشمشان از شنیدن و دیدن باز می ماند ، و نیروی مهاری مغزشان ضعیف می شود .و گاها بعضی از زنها از شدت لذت ، دقایقی نیمه بی هوش می شوند . بعضی مردها این انقباضات را روی آلت خود احساس می کنند و لذت می برند، ولی این حالت عمومیت ندارد .

آیا همۀ زنها موقع نزدیکی به ارگاسم می رسند ؟

چه زنانی به ارگاسم نمی رسند ؟ و راهکار رسیدن به ارگاسم زنان

1- خانمهایی که بدلائل مختلف همسر خود را دوست ندارند ( ازدواج بدون عشق )

راه حل - با مردی ازدواج کنید که او را دوست دارید ، واگر بعدا مشکلاتی در زندگی پیش آمد که از میزان علاقه کاسته شد از مشاورین مجرّب کمک بگیرید .
2- زمانی که در محیط ناخوشایند ویا در زمان نامناسب نزدیکی می کنند .
راه حل- محل نزدیکی باید درجه حرارت و نور مناسب و محیطی مانوس داشته باشد . بلافاصله بعد از خوردن غذای سنگین یا زمانی که اشتیاق کافی برای اینکار وجود ندارد ، مقاربت نکنید .
ابراز محبت و علاقه به همسرتان ضروریست و صحبتهای شیرین و دلگرم کننده که مورد علاقۀ شوهرتان هست را نیز فراموش نکنید .

3- زنانی که دغدغه دارند که مبادا مزاحمی وسط کار نزدیکی را قطع کند .
راه حل- شبهایی که فرزندتان بیمار است بعلت اینکه خوابش عمیق نیست و هر لحظه ممکن است از شما کمک یا چیزی طلب کند از نزدیکی خودداری کنید . موبایل و تلفن را هم خاموش کنید . اگر قرارشد نزدیکی کنید شوهر امنیت فکری در همسرباید ایجاد کند و سپس با شروع معاشقه وارد فاز نزدیکی شوید .
4- خانمهایی که شوهرشان انزال زودرس دارد .
راه حل- چنانچه دلیل عدم ارگاسمتان را انزال زودرس شوهر می دانید و فکر می کنید اگر مدت نزدیکی بیشتر طول می کشید به ارگاسم می رسیدید ، بدون شرم و حیا از شوهر خود بخواهید که به پزشک کلیه و مجاری ادراری تناسلی مراجعه کند تا درمان شود .
اگر شوهرتان بدلیلی مراجعه نکرد خودتان می توانید از پزشک برای همسرتان دارو بگیرید و راهنمایی شوید .
5- خانمهایی که شوهرشان عادت ندارد قبل از نزدیکی معاشقۀ کافی داشته باشد .
راه حل - اگر شوهرتون عادت کرده که بدون مقدمات کافی ( معاشقۀ کوتاه مدت ) و بدون در نظر گرفتن نیاز جنسی شما ، نزدیکی کند و پس از انزال شما را رها کند ، حق شماست که بدون شرم وحیا نیازهای جنسی و عاطفی خود را با او در میان بگذارید ومقاربتتان را طوری تنظیم و تغییر دهید که شما هم به ارگاسم برسید .
یکی از کارهایی که می توانید هنگام نزدیکی برای رسیدن به ارگاسم بکنید اینست که بدون خجالت از شوهرتان بخواهید با انگشت کلیتوریس شما را ماساژ دهد ( تحریک کند ) و فکر نکنید اگر این درخواست را از شوهرتان کردید دلیل بر بی عفتی یا پررو بودن شماست .
بهر حال چنانچه نتوانستید به منظور خود برسید از مشاور یا پزشک ( ترجیحا پزشک مشکلات جنسی ) کمک بگیرید . خانم دکتر قهرمان نژاد و خانم دکترمیترا مولائی نژاد روان درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان هستند .
6- ناباروری : بدلیل اینکه مهمترین خواست زن باردار شدن است و میداند که این مقاربت منجر به حاملگی او نمی شود .
راه حل - با مراجعه به مراکز ناباروری ، بچه دار شوید تا روحیه و دیدگاهتان عوض شود .
7- ترس از باردار شدن : استرس حاملگی ، ناخواسته ذهن زن را پریشان می کند و مانع ارگاسم می شود .
راه حل - به روشی مطمئن از بارداری جلوگیری کنید که در این قسمت دغدغۀ خاطر نداشته باشید .
8- داشتن خاطرۀ بد از اولین مقاربت ، با عث می شود که تقریا همیشه هنگام نزدیکی آن صحنۀ بد در نظرش مجسم شود و از رسیدن به ارگاسم باز ماند .
راه حل - جهت برطرف کردن خاطرۀ بد اولین نزدیکی به روانپزشک مراجعه کنید .
9- اختلالات هورمونی ، با کاهش یا از بین بردن میل و توانائی جنسی ، رسیدن به ارگاسم را غیرممکن می کند .
راه حل - جهت رفع اختلالات هورمونی به پزشک زنان باید مراجعه کنید .
10- درصد قابل توجهی از کسانیکه بعضی داروهای فشار خون ، ضد افسردگی و آنتی هیستامینها را مصرف می کنند .
راه حل - داروی مسبب عدم ارگاسم را از پزشکتان بخواهید عوض کند .
11- داشتن نگرش منفی در مورد مقاربت که می تواند از جهت مذهبی باشد یا بخاطر کسب اطلاعات غلط از دوستان یا والدین باشد .
راه حل مراجعه به مشاورین خانواده و زناشوئی
12- غم و اندوه شدید ناشی از فوت شوهر و ازدواج با مردی که از نظر زن ، نمی تواند جایگزین شوهر قبلی شود .
راه حل - مراجعه به مشاورین خانواده و زناشوئی

تاثیر ارگاسم بر سلامتی

به ارگاسم رسیدن زن موجب ترشح هورمونی ( بنام اوکسی توسین ) در خون می شود که این هورمون با عث افزیش علاقه و محبت به طرف مقابل می شود و در نتیجه پیوند زندگی استحکام بیشتری پیدا می کند .
ارگاسم ( اوج لذت جنسی ) موجب نشاط و شادابی زن هم می شود و این نشاط و شادابی را خود بخود به همسر و فرزندان منتقل می کند .

ارگاسمهای استثنائی زنان

بعضی خانمها هنگامی که به ارگاسم می رسند از واژنشان آّب شهوت جهنده ( شبیه مردان ) دفع می شود .
عدۀ معدودی از خانمها که کمتر از یک در صد زنان می باشند ، هنگام ارگاسم ضمن اینکه انقباضات ریتمیک عضلات واژن پیدا می کنند ، عضله اسفنگتر مثانۀ آنها نیز این انقباضات ریتمیک ( شل کن و سفت کن ) را پیدا می کند و ادرار بی اختیار از آنها دفع می شود .شوهر چنین خانمهایی نباید زنشان را مورد سرزنش قرار دهند . این عده خانمها به تجربه برای کمتر خیس شدن ، قبل از نزدیکی توالت می روند .
عدۀ معدود دیگری از زنان موقع ارگاسم انقباضات نسبتا شدیدی در عضلات واژن پیدا می کنند طوریکه شوهر احساس فشارغیر متعارف روی آلت واحساس تنگی واژن می کند که برای اکثر مردان خوشایند است ولی برای عدۀ کمی از مردان نیز درد ناک است .
قابل ذکر است این نوع انقباض در سگ آنقدر شدید است که سگ نر قادر نیست آلت خود را خارج کند .
در صد دیگری از زنان بدون دخول آلت ، فقط با معاشقه ی طولانی و تحریک کافی پستانها و کلیتوریس به ارگاسم می رسند .

ارگاسم هنگام ورزش

ارگاسم درحالی‌ که فرد در حال تمرین بدنی دشوار است عجیب به نظر برسد. اما این نوع ارضا واقعیت دارد. زنی که در حال ورزش است چنانچه تمرکز روی نزدیکی یا لذت جنسی کند و مثلا پاها راطوری مرتب حرکت دهد که کلیتوریس تحت فشارمتناوب قرارگیرد در نیمی از موارد به ارگاسم می رسند .

ارگاسم در خواب

همه ما قبلاً انواعی از خواب‌ها را دیده‌ و تجربه کرده‌ایم. بااین‌حال، ارگاسم در خواب تجربه‌ای متفاوت است. بعضی از خانم‌ها می‌توانند در هنگام خواب ارضا داشته باشند. حدود یک سوم زنان در طول زندگی حداقل یک بار در خواب به ارگاسم می رسند .

ارگاسم در بارداری

مقاربت در بارداری و رسیدن به ارگاسم اشکالی ندارد بشرط اینکه مشکل تهدید به سقط یا جفت سر راهی یا سابقۀ سقط مکررنداشته باشد .
در مقاربت با زن باردار ممکن است هنگام ارگاسم عضلات رحم انقباضات ریتمیک پیدا کند و چند بار بمدت چند ثانیه ، جریان خونرسانی به رحم قطع یا کم شود ، که در بارداری عادی مشکلی بوجود نمی آید ولی چنانچه یکی از سه مشکل فوق الذکر را داشته باشد باعث افزایش احتمال سقط می شود .
به این خاطر متخصصین زنان مقاربت را برای این دسته از زنان باردار ممنوع می کنند .

ارگاسم ساختگی

به حالتی گفته می شود که زن موقع مقاربت ، حرکات و حالات ارگاسم را تقلید می کند و در واقع بدون اینکه به ارگاسم رسیده باشد وانمود می کند که به ارگاسم رسیده است . ارگاسم ساختگی در فیلمهای سکسی و یا در مواقعی که زن می خواهد وفاداری خود را به شوهر یا شریک جنسی خود نشان دهد انجام می شود .

روز ارگاسم

بالاخره بدنیست این را هم بدانید که برای ارگاسم هم روز بین المللی تعیین شده و آخرین روز ماه جولای میلادی برابر با نهم مرداد می باشد که در کشورهای انگلیسی زبان ( امریکا - انگلیس - کانادا - و استرالیا ) جشن گرفته می شود . هدف از اینکار نیز پر اهمیت جلوه دادن مسائل جنسی است .

دکتر عنایت الله ایزدی در اصفهان متخصص اورولوژی ، تشخیص و درمان ناباروری مردان اعمالی نظیر بارداری با اسپرم اهدایی ، IUI ، فریز اسپرم را با درصد موفقیت بالا و تجربه چندین سال رضایت مندی بیمارانشان انجام می دهند .


آدرس : اصفهان ، خ شمس آبادی ، روبروی بیمارستان سینا ، اول کوچه 32
تلفن : 32363136 (031) - 09131000345نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی [ 1402-07-01 ]

با سلام ممنون از شما که با این دست از مقاله ها هم به زنان کمک میکنین بیشتر اشنا بشوند با بدن خود.هم اقایان با چگونگی به ارگاسم رسیدن خانوم ها اشنا میشوند

مهتا [ 1402-06-21 ]

سلام مطالب مفیدی بود ممنونم از اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید

مهسا [ 1402-06-21 ]

خیلی ممنون خیلی چیزهای جدیدی یاد گرفتم که واقعا به دردم میخوره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام مستعار یا واقعی :
تلفن :
ایمیل (اختیاری) :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به درمان ناباروری و اسپرم اهدایی را در بخش مقالات بخوانید

واژینیت چیست؛ علایم، علتها و درمانواژینیت چیست؛ علایم، علتها و درمان

واژینیت یک عفونت شایع در منطقه تناسلی زنان است که می‌ تواند به علت عوامل مختلفی از جمله باکتری‌ ها، قارچ‌ ها یا ویروس‌ ها ایجاد شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-19

علل سقط جنین و راههای پیشگیری از آنعلل سقط جنین و راههای پیشگیری از آن

از دلایل سقط جنین می‌ توان به عوامل فیزیولوژیکی نظیر اختلالات ژنتیکی و بیماری‌ های مادر عواملی مانند استرس شدید یا مصرف مواد مخدر اشاره کرد . ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

واژینیت در بارداری؛ علل، علائم، تشخیص و درمانواژینیت در بارداری؛ علل، علائم، تشخیص و درمان

عوارض واژینیت در دوران بارداری خارش، التهاب و تغییرات در بو و رنگ مایعات ناحیه تناسلی است . درمان واژینیت در بارداری برای سلامت مادر و جنین مهم است ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06